Del

Det Kongelige Teater søger en social media editor, der kan sikre vores udvikling på de sociale platforme.

Teatret har en ambition om, at få endnu stærkere egne medier samt være langt mere inviterende og relevant i vores kommunikation. Og her er de sociale medier særdeles vigtige – både som interaktionskanal, marktingskanal og kulturformidler.

Vi har masser af indhold fra vores 3 huse og 4 kunstarter, og søger nu en medarbejder til SoMe-teamet.

Vores kommende kollega kan få det rette indhold ud på den rigtige måde og brænder for at drive og lave indhold til vores sociale medier.

Opgaverne spænder bredt. Du skal både kunne agere indholdsleverandør med øje for det målrettede budskab til den rette målgruppe. Derudover forventes det, at du kan agere sparringspartner for kommunikationsafdelingen, specielt det digitale team, som du bliver en del af.

Som person er du empatisk, udadvendt og med en god portion ’social intelligens’, så du kan tilgå mange forskellige typer mennesker. Du får gode idéer, og kan ofte selv levere på dem. Du er vant til at arbejde i teams og ved det kræver en indsats at få alle til at arbejde godt sammen.

Kvalifikationer

  • Relevant kommunikations- eller formidlingsmæssig uddannelse med fokus på digitale medier/SoMe
  • Stor praktisk erfaring med at lave indhold til sociale og digitale medier fra andet job og altid ivrig efter at afprøve nye trends og tiltag
  • Har arbejdet med segmenteret indhold ud fra kundeprofiler
  • Erfaring med at udvikle og finde på nye idéer mht. sociale medier
  • Storforbruger af sociale medier, nye digitale trends og kulturoplevelser
  • Ekspert til billedbehandlings- og videoredigeringsprogrammer (vi arbejder i Premier Pro) samt et ekstremt godt øje for, hvad der virker visuelt på de sociale medier
  • Ekspert til at tage fotos og lave SoMe-venlige videoer. For det meste filmet via en telefon. Andre gange via mere professionelt udstyr. Du skal selv kunne redigere
  • Grammatisk bomstærk, så du kan skrive korrekte opslag selv uden korrektur
  • Du kan navigere samt opsætte annoncer i Facebook administrator og har arbejdet i SoMe-styringssystemer (vi bruger i dag Hootsuite, men meget sker direkte via Facebook)

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter relevant statslig overenskomst.

Stillingen er fuldtid, og arbejdstiden vil primært være i dagtimerne, men det må forventes, at der i mindre grad kan være aftenarbejde, da vores arrangementer på scenerne primært foregår om aftenen, hvor der også er unikt indhold der skal deles. Tiltrædelse senest 1. november 2019, men gerne før.

Vi kan tilbyde gode kollegaer med høj faglighed og stor empati. En dynamisk arbejdsplads, der er placeret i hjertet af København, som er en naturlig del af byens puls. 

Du vil være tilknyttet kommunikationsafdelingens digitale team og i særdeleshed vores SoMe-team, der består af en anden SoMe Editor (der bliver din tætteste kollega) samt løbende praktikanter/studentermedhjælpere. Du og resten af SoMe-teamet refererer direkte til kommunikationsdirektøren.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunikationsdirektør Magnus Restofte på tlf. 33 69 69 80 eller på mail mres@kglteater.dk.

Sådan søger du

Send motiveret ansøgning og CV ved at klikke på ”søg stillingen” til højre i annoncen. Eksamensbeviser og andre relevante dokumenter bedes også vedhæftet. Fristen udløber den 18. september kl. 24.00, 2019.

Samtaler forventes afholdt løbende, så send hurtigst muligt.

Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Læs mere om Det Kongelige Teater på kglteater.dk

Det Kongelige Teaters kommunikationsafdeling varetager al teatrets eksterne kommunikation med enhederne: pr, marketing, digital, intern. Kommunikationsafdelingens rolle er, udover at medvirke til at teatrets mange forestillinger og mangfoldige udbud af andre aktiviteter bliver kendt og oplevet af et stort og bredt publikum, også at bidrage til ambitionen om et fremtidens kongeligt teater, der står endnu tydeligere og mere relevant i flere danskeres bevidsthed. Det skal blandt andet ske ved en høj grad af tilstedeværelse i flere medier og ikke mindst videreudvikling af vores digitale platforme og indholdsformater.

SØG STILLINGEN