Del

“Når folk griner, så står deres ansigt åbent, og så kan man proppe noget ind i hovedet på dem”, siger bagersønnen fra Amager, og citerer Dario Fo, mens han grinende tilføjer, at han på trods af fine citater stadig er “Jenny from the Block”. I denne udgave af Instruktøren har ordet skal vi møde Heinrich Christensen, der står bag den aktuelle Bowie-musical Lazarus på Aarhus Teater.

ISCENE har mødt instruktøren til en snak om, hvordan humoren kan forstærke alvoren og skaber en frihed til at turde gå dybere.

Lyt til podcasten her:

Om Heinrich Christensen

Født 1973. Uddannet skuespiller fra Skandinavisk Teaterskole (1998) og instruktøruddannelsen på Statens Teaterskole i 2007.

Medstifter af teatergruppen The Loyal Shakespeare Company (1998-2003). Har skrevet og iscenesat forestillinger både herhjemme og i udlandet.

Heinrich har iscenesat Frankenstein Genskabt (2013), Pang! (2017) og Kong Arthur i Ulvedalene (2016) på Det Kongelige Teater. Han er lige nu aktuel på Aarhus Teater med David Bowie-forestillingen Lazarus (Det Kongelige Teaters co-produktion).

Han har desuden iscenesat Så længe mit hjerte slår på Odense Teater (2017), Midt om natten i Tivoli og på turne (2018), Monicas vals på Malmö Stadsteater (2018), Camille Clouds brevkasse på Mungo Park (2019). Har desuden skrevet og spillet med i I Hegnet (DR, både radio og TV, 2010-13) og P3 Guld (DR, 2010).

Han modtog i 2008 en Reumert talentpris for Café Zennep på Teater Får302 (2007).

Podcasten udarbejdes i et samarbejde mellem ISCENE og Alex Hein.

Alex Hein er scenekunstnerisk iværksætter, sufflør og instruktørassistent på Det Kongelige Teater. Derudover er han kunstnerisk leder af Teater Birgitte og filmselskabet BirgitteFilm, projektleder for teaterformidlinginitiativet Take Me To The Theater og fast teater- og kulturlydreporter hos scenekunstpodcasten Den Fjerde Væg og ISCENE. Alex Hein er en af ISCENEs unge stemmer.

Skuespiller Anna Søgaard Frandsen er speaker.