På koreografi-festivalen Y Choreography kan publikum blandt andet opleve et melankolsk zoombie-rave, en koreografi om Syndfloden og en intim lydinstallation, der undersøger måden, vi oplever lyd på. Den eksperimenterende scene HAUT står bag festivalen, der byder indenfor til en weekend dedikeret til den koreografisk kunst i alle dens afskygninger.
I den kommende weekend løber HAUTs koreografiske festival Y Choreography af stablen. Med et program bestående af danske og udenlandske koreografer og kunstnere, internationale gæstespil, workshops, talks og community events, ønsker festivalen at styrke relationen mellem kunst og publikum.
Publikum kan i bedste klima-krise-stil opleve den bibelske myte om Noas ark genaktualiseret af dansekollektivet Fanclub. Vi skal reddes fra stormfloden, men publikum må deltage for det er vores eget ansvar at få arken færdig og redde civilisationen.
I performance-forestillingen Just Ok er vi midt i et melankolsk rave, skabt af hvad performerne selv kalder “zombie-materiale” – midt imellem det døde og det levende, mens vi i Field 5. Aura én person ad gangen kan mærke lydens helbredende kraft på egen krop. I denne intime lydinstallation arbejder performerne blandt andet med små trådløse højttalere for at undersøge måden, vi oplever lyd på.
På åbningsaftenen d. 25. oktober er det belgiske gæstespil Mulitverse, der er en rap-akkompagneret performance-forestilling, på programmet sammen med work-in-progress værket Of all its parts – Episode #2 af den danske koreografduo Two-women-machine-show.
Se hele programmet her.
Koreografifestivalen afholdes hvert andet år, og i år er temaet hvad koreografi er i et tværæstetisk perspektiv.
LÆS OGSÅ: Til kamp mod individet! – Interview med two-women-machine-show