Populært lige nu

Årets ultimative højdepunkt i TeaterVejle

Det er tid for præsentation af sæsonprogrammer og i Vejle har teaterforeningen TeaterVejle i et par år satset stort på at sende deres trykte...

HamletScenen søger produktionsansvarlig

Ansøgningsfrist: 28. april 2024.
Annoncespot_imgspot_img

Kursus i publikumsudvikling skal hjælpe teatrene med at skærpe indsatsen

I takt med at restriktionerne på kulturområdet er bortfaldet, har Applaus offentliggjort en række nye kurser, der har til formål at give kulturinstitutionerne endnu flere redskaber til at nå publikum.

Blandt kurserne er onlinekurset Fremtidens Publikumsudvikler, hvor Ph.d. i ledelse Søren Friis Møller er underviser. Kurset har til formål at give deltagerne redskaberne til at arbejde målrettet og effektivt med publikumsudvikling.

”Vi udbød kurset for første gang sidste år, og det blev meget hurtigt meget populært, og deltagerne har undervejs og efterfølgende været meget begejstrede for det. Vi har derfor valgt at udbyde det igen i år og samtidig udvide med en række andre kurser, for dem der ikke vil forpligte sig til et længerevarende publikumsudviklingsforløb, men blot ønsker særlig viden indenfor f.eks. pressehåndtering, SoMe-strategier eller annoncering,” udtaler projektleder for Applaus, Lene Struck-Madsen.

Fokus på publikumsudvikling

På kurset Fremtidens Publikumsudvikler vil hver kursusdeltager arbejde med sit eget publikumsudviklingsprojekt og man vil undervejs gennemgå processen fra en analytisk tilgang til nuværende publikum over tilrettelæggelse, implementering og afsluttende evaluering af projektet.

Kenneth Gall, administrativleder og producent på Teater Hund og Co. og tidligere kursusdeltager udtaler: ”Man har fået virkelig meget stof til 1. salen, men tilrettelagt sådan, at man aktiverer det i konkrete opgaver i sin egen praksis”.

Applaus’ kurser udbydes kort efter restriktionerne på kulturlivet er blevet ophævet og kulturinstitutionerne igen kan byde publikum velkommen med fuld kapacitet.

”Jeg tror desværre, at vi må se i øjnene, at COVID-19 har skabt en ny hverdag for kontakten mellem de danske kunst- og kulturinstitutioner og publikum. I 1,5 år har vi levet med COVID-19 hængende over hovedet, og vi har fået flyttet, aflyst og ombooket de kulturelle arrangementer, der er blevet købt billet til. Det påvirker naturligvis publikums kulturvaner og det er noget, som kulturinstitutionerne bliver nødt til at tage højde for,” udtaler Lene Struck-Madsen.

Læs mere om kurset i publikumsudvikling her.

Seneste

Nyhedsbrev

Annonce

Udforsk videre

Annonce
Annonce

Scenekunstens Årsmøde 2024 sætter fokus på fremtidens scenekunst

Mandag den 3. juni afholdes Scenekunstens Årsmøde som en del af programmet for CPH Stage 2024. I år er temaet Scenekunstens fremtid og mødet...