Populært lige nu

Årets ultimative højdepunkt i TeaterVejle

Det er tid for præsentation af sæsonprogrammer og i Vejle har teaterforeningen TeaterVejle i et par år satset stort på at sende deres trykte...

HamletScenen søger produktionsansvarlig

Ansøgningsfrist: 28. april 2024.
Annoncespot_imgspot_img

Nyt tiltag vil tilbyde syv dages teater for unge 

K7 – Syv dages teater for unge er et nyt tiltag fra CPH STAGE i samarbejde med Golden Days, Dansk Teater og APPLAUS, hvor teatre over hele landet i uge 37 2022 tilbyder ungebilletter til deres forestillinger til særpris. Arrangørerne opfordrer nu danske teatre til at støtte op om tiltaget.

Kampagnen retter sig mod unge fra 18 til 25 år og omfatter bl.a.:

  • Online videokampagner med unge kulturbrugere og kulturambassadører
  • Konkurrenceelement
  • Landsdækkende Go Card-kampagne
  • Omfattende og målrettet annoncering på Golden Days & CPH STAGE’s Facebook og Instagram-profiler

K7 – Syv dages teater for unge afvikles i uge 37 2022 (fra 12.-18. september), hvor alle de deltagende teatre tilbyder ungebilletter til deres forestillinger til 40 kr. pr. stk. Vælger man som teater at deltage, bliver man del af en landsdækkende kampagne for tiltaget som led i Dansk Teater 300 år.

Fristen for tilmelding for teatre er 12. maj 2022. Se mere her.

Økonomisk og praktisk

Ud over at bruge eget formidlingstilskud, er det gratis for teatre at deltage i tiltaget. CPH STAGE dækker udgifterne til kampagner m.m. Tilmeldte teatres navne vil figurere i kampagnen, på hjemmesiden m.m.

Teatre skal selv sætte billetterne i salg til den aftalte pris via egne hjemmesider og salgskanaler. APPLAUS laver en monitorering i forbindelse med tiltaget. Det er derfor vigtigt, at billetterne registreres som del af kampagnen.

For at ungdomsbilletterne kan udløse formidlingstilskud, er det vigtigt, at:

  • Forestillingen er formidlingsgodkendt
  • Kunden ikke er fyldt 25 år (Billetten skal mærkes ”UNG” el. lign.)
  • Billetterne kun er til forestillinger i uge 37 (12. til og med 18. sept. 2022)

Kampagnen er en del af det landsdækkende initiativ K7 – Syv dages kultur, som startede på museumsområdet i 2020 af Golden Days. I 2021 deltog 111 museer og mere end 25.000 unge benyttede sig af tilbuddet om gratis entré til museerne, hvilket er tre gange så mange som i 2020.

Kilde: CPH Stage

Seneste

Lad sæson 25/26 blive en sæson med fokus på fairness for scenekunstnere

Produktionsselskabet prfrm opfordrer alle institutionsledere til at arbejde for,...

SWOP festival: Danseglæde og fællesskaber, som knytter bånd 

Hvilken rolle spiller dansen i vores liv, og hvordan...

Nyhedsbrev

Annonce

Udforsk videre

Lad sæson 25/26 blive en sæson med fokus på fairness for scenekunstnere

Produktionsselskabet prfrm opfordrer alle institutionsledere til at arbejde for,...

SWOP festival: Danseglæde og fællesskaber, som knytter bånd 

Hvilken rolle spiller dansen i vores liv, og hvordan...

Scenekunstens Årsmøde 2024 sætter fokus på fremtidens scenekunst

Mandag den 3. juni afholdes Scenekunstens Årsmøde som en...
Annonce
Annonce

Lad sæson 25/26 blive en sæson med fokus på fairness for scenekunstnere

Produktionsselskabet prfrm opfordrer alle institutionsledere til at arbejde for, at sæson 25/26 bliver en sæson med fairness i højsædet med denne venlige påmindelse om...

SWOP festival: Danseglæde og fællesskaber, som knytter bånd 

Hvilken rolle spiller dansen i vores liv, og hvordan skabes nye kollektive visioner og strømninger? Det er nogle af de tematikker, som tages op...